Bedrijfsvermeldingen
Wees online vindbaar voor jouw ideale klant
Wanneer mensen vroeger op zoek waren naar gegevens van een bedrijf dan zocht men in de papieren versie van de Telefoongids of de Gouden Gids (sommigen doen dat overigens nog steeds). Echter, het overgrote deel van de mensen zoekt hiervoor online op het internet.
Gegevens waar mensen naar op zoek zijn, onder meer:
- Bedrijven in de buurt
- Adres en andere contactgegevens en
- Actuele openingstijden
Als ondernemer, aanbieder van producten en/of diensten, dien je deze gegevens juist en volledig vermeld te hebben op het internet. Hierdoor informeer jij jouw klant het beste. Er is niets vervelender voor een klant om jouw bedrijf te bezoeken en het blijkt het verkeerde adres te zijn en/of de openingstijden blijken onjuist vermeld te zijn waardoor ze voor een gesloten deur staan. Je verleent dus een goede service door online goed vindbaar te zijn met de juiste vermeldingen van jouw bedrijf richting jouw klanten.
Naast het juist informeren van klanten heeft het ook een positief effect voor jouw rankings in Google. Hoe zit dat dan? – Lees hieronder verder hoe het werkt.
Google houdt van citaties van jouw bedrijf op het internet
Wat is een Citatie
Voor SEO zijn online bedrijfsvermeldingen een belangrijke factor bij het verbeteren van de lokale zoekresultaten. Online bedrijfsvermeldingen worden in de SEO wereld ook wel citaties genoemd. Een citatie is een vermelding van jouw bedrijf op het internet. Het is een combinatie van:
- Bedrijfsnaam
- Adres
- Postcode
- Telefoonnummer en
- Websiteadres (optioneel)
Zie hiervoor ook onderstaand filmpje.
Juistheid en betrouwbaarheid zijn essentieel
Citaties blijft een belangrijk onderdeel van de SEO voor lokale bedrijven. Dit dient correct te gebeuren. Indien het niet juist wordt uitgevoerd of op de ‘verkeerde’ plekken op het internet staat, kan dit juist in je nadeel werken.
Google speurt namelijk het internet af en raadpleegt meerdere plekken om meer te weten te komen over een lokaal bedrijf. Eén van deze plekken zijn vermeldingen van jouw citatie op andere websites. Als de juiste informatie van jouw bedrijf nauwkeurig en consistent op het internet is vermeld, is de kans groter dat Google jouw lokaal bedrijf als betrouwbaar en als een autoriteit beschouwt. Dit geeft een positief ranking signaal af naar Google.
Daarentegen wanneer jouw bedrijfsgegevens op de ene plek als X staat vermeld en op de andere plek als Y, dan krabt Google tweemaal achter zijn oren en twijfelt of jouw bedrijfsgegevens wel kloppen. Dit zal ten koste gaan van jouw betrouwbaarheid en het geeft een negatief ranking signaal af richting Google.
Houd in je achterhoofd dat Google zelf ook alleen maar de beste en meest betrouwbare informatie wilt leveren aan de gebruiker. Immers, als Google alleen maar onbetrouwbare websites hoog in de zoekresultaten laat eindigen, zal men ook twijfelen aan de betrouwbaarheid van Google en schaadt dit dus hun reputatie. Voorkom dus dat jij een slechte reputatie en slechte betrouwbaarheid krijgt in de ogen van Google en rank hierdoor goed in de zoekresultaten. Dit levert voor een ieder, namelijk de klant, jouw bedrijf én Google, een win-win-win op!
Kies de juiste Citatiebron
Theoretisch kun je overal citaties van jouw bedrijf hebben op diverse websites op het internet, zogenaamde citatiebronnen. Een citatiebron met een mega trust factor (hoge domeinautoriteit) kan ontzettend veel bijdragen aan de ranking van jouw website. Zorg er dan ook voor dat de citatiebronnen juist en relevant zijn en geen zogenaamde spammy, onbetrouwbare websites. Dit laatste kan namelijk juist in je nadeel werken voor jouw ranking positie. Tot slot, voor lokale bedrijven (o.a. MKB’ers) en bedrijven met meerdere locaties zijn lokale citatiebronnen ontzettend waardevol. Mis deze dan ook niet!
Bespaar geld met onze Social Branding Profile module voor jouw Bedrijfsvermeldingen
Grote bedrijven zoals DTG bieden de service aan om jouw lokale online vindbaarheid te verhogen middels citaties. Zij vragen voor deze service een maandelijks bedrag.

[prijs van toepassing d.d. maart 2018]
Laten we een rekensom maken van wat je kwijt bent voor deze service (van uitgaande dat je niet na 1 jaar al stopt met je bedrijf).
Grote bedrijven:
Na 1 jaar €38,50 x 12 maanden = €462,00
Na 2 jaar €38,50 x 24 maanden = €924,00
Na 3 jaar €38,50 x 36 maanden = €1.386,00
Na 4 jaar …etc.
River Vault Marketing:
Eenmalig €539,-. Na 1 jaar heb je het er dus al uit! Wel zo eerlijk.
Middels onze service zorgen wij ervoor dat jouw bedrijf een goede en betrouwbare online identiteit krijgt in de ogen van de klant én in de ogen van Google. Word ook online lokaal goed en door iedereen gevonden! Kijk hier voor meer informatie over onze Online Profile Branding Service: Bedrijfsvermelding.
Wil je nu weten in hoeverre jouw gegevens correct vermeld zijn op het internet? Klik dan hier een voer direct de check uit.
#profielcheck
#onlinebedrijfsvermeldingen
#citaties
#bedrijfsvermelding
Over River Vault Marketing
Wij zijn niet alleen SEO Expert Utrecht, maar controleren en creëren ook relevante online bedrijfsvermeldingen voor jouw bedrijf. Bezoek onze website https://www.rivervaultmarketing.nl/ en neem contact met ons op!